De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 82 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AL61C3DB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

joscatootje 08-01-2022

Fijne stofzuiger, aanrader

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Prima stofzuiger met super handige tools erbij. Zo een borstel voor elk soort ondergrond. Een handige kleine borstel ideaal voor onze houten jaloezieën. En een lange smalle buis om de auto tot in alle hoekjes te zuipen.
De bak is makkelijk te legen en dan realiseer je je pas hoeveel stof je opzuigd.
Hij is niet puberproof, want halve sokjes en ijsstokjes en mascara zuigt hij wel op, maar blijft halverwege steken🤦🏼‍♀️🤣

Wij zijn heel tevreden met deze stofzuiger.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Styling
  • Accessoires

Minpunten

• Oprollen stekker

c*************@g******** 07-01-2022

Bevalt goed,wel wat zwaar

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Bij het open maken van de stofzuiger was ik aangenaam verrast hoe de stofzuiger er uit zag! Sjiek en netjes. Mooie rubberen wielen zodat ze niet krassen.
Bij het uitpakken viel me wel meteen op dat het best een zware stofzuiger is.
Met een klein handvat boven op kan dit best lastig zijn voor mensen die niet zwaar kunnen tillen of mobiel zijn.

Er zitten verschillende opzet stukken voor verschillende oppervlakten bij.

Nadeel van de verschillende standen op de zuigmond is dat je die handmatig moet om zetten naar een andere stand.
Het is een stofzuigzakloze stofzuiger,iets wat heel fijn is omdat je hem zo leegkiept in je prullenbak.
Ik vind het een fijne stofzuiger die goed zuigt!

Hij verspreid geen vieze luchtjes door de

d************@g******** 07-01-2022
Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Wat een prachtig ontwerp heeft deze stofzuiger. Erg fijn in gebruik. Heel erg soepel glijdt het door je woonkamer. Het geluid is wel wat harder als ik gewend ben. Verder vind ik er eigenlijk alles aan fijn. Mooie opzetstukken die vaak worden gebruikt. Nu hebben we hem ongeveer een maand en willen we hem nog langer houden.

flipmol 06-01-2022

fijne stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

AEG AL61C3DB 6000 stofzuiger voor 4 weken mogen testen. Altijd een ander merk stofzuiger gewend waardoor niet alle stofzuigers even gemakkelijk zijn voor mij. Deze stofzuiger overtrof eigenlijk wel iedere verwachting, het gemak van een extra lang snoer om in een keer een hele verdieping te kunnen stofzuigen, het gemakt van de zakloze stofzuiger waardoor het kopen van extreem dure stofzuigerzakken verleden tijd is. Het gemak van het legen van deze opvangbak en je hiermee stofvrij door je huis kunt lopen met de opvangbak. De verschillende gemakkelijke opzetstukken waaronder een opzetstuk, lange smalle flexibele pijp, om bijvoorbeeld de verwarming of je auto uit te kunnen zuigen. De stofzuiger heeft een gemakkelijke uitschuifbare steel waardoor je gemakkelijk als gebruiker kunt switchen en de hoogte kunt aanpassen. De grote wielen rollen prima alleen zijwaarts heeft de stofzuiger wat moeite mee, waardoor je echt met de stofzuiger moet “ omrollen” om de bocht door te kunnen.

Pluspunten

• uitschuifbare steel
  • lang snoer
  • stil ook op hoogste zuigstand

Minpunten

• fragile 2 in 1 hulpstukken
  • zijwaarts rollen van de stofzuiger

Arie035 05-01-2022

Degelijke stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De stofuiger heeft een mooi design en hij is ook handig op te bergen. Het lange snoer zorgt ervoor dat je makkelijke grote oppervlaktes kunt stofzuigen. De wieltjes van de zuigmond piepen/krassen wat als je stofzuigt. Het systeem om hulpstukken aan de stang vast te maken is handig, je kunt daardoor makkelijk wisselen van zuigmond. Het nadeel is dat de onderdelen van de stofzuiger wat goedkoop aanvoelen.

• Makkelijk op te bergen
  • Lang snoer (9m)

Minpunten

• Voelt wat goedkoop aan
  • Wieltjes zuigmond piepen/krassen

dennis1992 05-01-2022

Kleine krachtige stofzuiger met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De AEG AL61C3DB 6000 stofzuiger heb ik via Reviewclub ontvangen om te testen voor een maand. Het product werd geleverd in een grote doos, welke ik direct heb uitgepakt. In de doos bevonden zich de stofzuiger plus meerdere opzetstukjes. De montage van de stofzuiger was zo gedaan en ook de opzetstukjes kunnen met gemak gewisseld worden.

De stofzuiger heeft veel zuigkracht, waardoor hij alles in 1x meeneemt. Dit is een hele verademing t.o.v. de vorige stofzuiger die ik had. Met de opzetstukjes kan je de stofzuiger voor veel meer gebruiken dan alleen de vloer. Zo kan je met het verlengstuk makkelijk bij de plinten om hiervan de bovenkant schoon te maken. Ook kom je goed tussen de verschillende zitstukken van de bank om deze schoon te maken. Hierdoor is het voor mij een stuk makkelijker om de meubels netjes te houden. De stofzuiger bevat geen zak, maar een grote bak om alles in op te vangen. Deze bak is makkelijk te legen en vereist af en toe wat schoonmaak werk. Daar tegenover staat dat je nooit zonder zakken zit en je dus naar de winkel moet.

Het snoer van de stofzuiger is lang genoeg en hierdoor heb je ook veel bewegingsvrijheid door het huis. Het intrekken van het snoer via de knop gaat wel aan de langzame kant en soms moet je de stofzuiger hierbij helpen. Een ander klein aandachtspunt is het schakelen van de stofzuiger tussen tapijt en een harde vloer. Hiervoor zit een draaiknop op de zuigmond waarvoor je moet bukken. Bij mijn vorige stofzuiger was dit een pedaal die makkelijk met de voet te switchen was.

De kleine verbeterpunten zijn echter geen rede om deze stofzuiger niet aan te raden. Vanaf het begin ben ik al tevreden met deze stofzuiger en maakt het schoonhouden van mijn huis een stuk makkelijker.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Opzetstukken
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Draaiknop op de zuigmond

d********@h********** 03-01-2022

super stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Ik heb hem nu 3 weken in gebruik en hij bevalt prima. Hij heeft veel zuigkracht wat ik niet verwachtte. Ik heb namelijk een oude dyson en dacht dat deze daar niet aan kon tippen, maar dat is fout gedacht! zuigt prima en is op zuigkracht in te stellen. Hij is wel een stuk lichter dan de dyson. De standaard zuigmond kun je zo instellen dat deze op ieder oppervlak goed te gebruiken is. Een extra lang opzetstuk is ideaal om bijv. achter de verwarming te zuigen en voor smalle stukjes. Zeer compleet uitgevoerd. Het lange snoer is ook een pré. Nu hoef ik niet meer te wisselen van stopcontact. Vriendelijk in geluid.
De opvangbak vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant en moet hem tussendoor 1x legen. Zelf heb ik daar niet zo veel problemen mee. Nu hebben we ook 2 verharende honden en een kat.
Kortom, een fijne stofzuiger, geen lawaaierige dyson meer voor mij!

Pluspunten

• lang snoer
  • weinig geluid
  • fijne opzetstukken

Minpunten

• kleine opvangbak
  • lichtgewicht

Laura 03-01-2022

Krachtige zakloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De zakloze clean 6000 AEG stofzuiger is een aanwinst voor in huis!
De stofzuiger wordt geleverd met veel verschillende opzetstukken, waardoor je voor bijna elke ondergrond wel een mond hebt. De stofzuiger zuigt erg krachtig, waardoor er geen kruimel overblijft op de grond. Zelfs matten en tapijten zijn in no-time schoon. Hier in de hal zoog hij zelfs dierenharen en zand wat op de mat lag, het was zo weg! De stofzuiger heeft een lang snoer, waardoor je niet continue van stopcontact hoeft te verwisselen. Dit is ideaal! De opvangbak is gemakkelijk los te klikken en daardoor dus ook eenvoudig om te legen en schoon te maken. Hiervoor hoef je niet allerlei handeling te verrichten, het is gewoon los klikken, legen, schoonmaken en weer vast. Wat een nadeel is van dit model, is dat er bovenop geen handvat of beugel zit in de stofzuiger te tillen. Je kan hem vastpakken bij de opvangbak, echter kwam het hier voor dat hij dan ook een aantal keren losging. Een beugel bovenop de stofzuiger zou handig zijn. Qua design is de stofzuiger verder mooi om te zien. Niet al te nadrukkelijke kleuren. Aan de stang kan je een clip bevestigen, waardoor je de slang vast kan klikken aan de stang. De stang kan je vervolgens weer in een gleuf op de stofzuiger zelf klikken. Hierdoor kan de stofzuigen netjes rechtop staan, zonder dat de stang en slang moeten liggen. Het neemt dus niet veel ruimte in beslag. Het is een krachtige stofzuiger met een enkel minpunt, maar een aanwinst voor in huis! Ik zou hem zeker aanraden als je op zoek bent naar een zakloze stofzuiger.

Pluspunten

• Krachtig in zuigen
  • Lang snoer

Minpunten

• Geen beugel bovenop om vast te pakken

Virgil 03-01-2022

Goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Stofzuiger doet wat hij moet doen en goed ook. Al het stof en vuil zuigt hij gemakkelijk op.

Stofzuiger heeft grote wielen met rubber laag daarom geen schrapend hard plastic over je vloer.

De kwast heeft vrij lange zachte haren.

Stofbak is makkelijk te legen.

Pluspunten

• Rubberen wielen
  • Kwast lange zachte haren
  • Lang snoer (oprolknop)

Minpunten

• Iets wat zwaar

fennaz 03-01-2022

Mooie compacte stofzuiger, een krachtpatser

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis. Daar waar onze steelstofzuiger nog wel eens een kruimel liet liggen, zuigt deze stofzuiger alles op. En dan heb ik hem nog niet eens op de krachtigste stand staan. Er zijn 2 mondstukken meegeleverd en nog een smal stuk met veel haartjes voor de kleine hoekjes en gaatjes of waar geen krasjes op mogen komen. Ik gebruik voornamelijk het grote mondstuk met de haren naar buiten voor onze eikenhouten voer. Hij lijkt soms wel wat vacuüm te zuigen op de vloer, dit zuigt dan ook wat zwaar soms. Verder is het een erg fijne en ook mooi uitziende stofzuiger. Hij is compact en alles werkt logisch; het bedienen, het vervangen van onderdelen en ook zeker het legen van het vuil in de prullenbak. Kortom; deze stofzuiger is een blijvertje voor ons

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zuigt soms vacuuum
  • Niet draadloos

Vodi 02-01-2022

Krachtige, fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Wat een fijne stofzuiger. Echt handig dat je geen zaken hoeft te kopen en het reservoir makkelijk in je prullenbak leegt. Hij maakt best veel geluid, dus als je dat storend vindt is het misschien niet jouw stofzuiger. Ik vind echter het resultaat belangrijker en ben zeer tevreden na een paar weken testen via review club. Hij zuigt super een snel en krachtig. Zitten zeer handige opzetstukken bij. Vooral degene die smal en lang is. Is ideaal voor onder de CV en in de auto waar je normaal niet bij kunt komen. Het is even wennen hoor je de stang langer maakt. Dan moet je een knopje omhoog trekken en kost best wat kracht ten opzicht van stofzuiger die ik nu heb wat je hem zo uitschuift met je hand. Handig dat je kan zien wat je op zuigt en wanneer hij te vol is. Ik zou hem echt willen aanraden.

Pluspunten

• Smalle lange opzetstuk
  • Geen zak

Minpunten

• Handvat aan stof reservoir
  • Uitschuiven stang

Johanna 02-01-2022

Stofzuiger met sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De AEG-stofzuiger van de 6000-serie is mij na een aantal malen stofzuigen, zeer goed bevallen. Grote zuigkracht, fijn lang snoer, hulpstukken zeer nuttig. Het legen van het opgevangen stof- en vuilreservoir gaat gemakkelijk. Het geeft een positief gevoel te zien dat men zo goed gestofzuigd heeft !
Altijd het snoer bij het oprollen met een vochtig doekje om het snoer laten oprollen en je hebt heel lang plezier van een goed werkend oprolkatrol! Het geeft voldoening dat men zoveel “op”-gestofzuigd heeft als men klaar is!

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht
  • Lang snoer
  • Hulpstukken nuttig

Minpunten

• Grote zuigborstel ietwat moeilijker wendbaar

Stephanie 01-01-2022

Verbluffend resultaat

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De stofzuiger AEG 6000 Series AL61C3DB is een compacte zakloze stofzuiger met grote wielen. Het design is netjes en het legen van de container gaat zeer gemakkelijk. De zuigkracht van het apparaat is verbluffend goed, vooral vergeleken met mijn vorige stofzuiger (ook zakloos). In dit huishouden is veel zand, blubber, dierenharen, stro en hooi aanwezig. De stofzuiger heeft er geen moeite mee om dit op te zuigen. De mat bij de voordeur is zelfs nog nooit zo schoon geweest. Wij hebben een plavuizen vloer, de stofzuigermond maakt (op welke stand dan ook) wel veel herrie over de vloer vergeleken met mijn andere stofzuiger, het apparaat zelf maakt minder geluid dan ik gewend ben. Ik heb nu een aantal dagen de container niet geleegd om te kijken wat de zuigkracht doet, vooralsnog blijft de stofzuiger met dezelfde kracht aan het werk. De meegeleverde pakketborstel heb ik nog niet uitgeprobeerd op de plavuizenvloer, ook de andere accessoires zijn nog niet getest. De stofzuiger heeft een snoer van 12 meter en de steel is lang genoeg. Ik ben zelf 1.80 en hoef niet krom te gaan staan. Momenteel niets meer dan lof!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geschikt voor langere mensen

Minpunten

• Beschadigd zeer snel
  • De zuigmond zelf maakt veel herrie op de vloer

ashtheu 27-12-2021

Krachtig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Een fijne stofzuiger krachtige stofzuiger. Met meerdere dieren en een klein kind in huis heeft deze stofzuiger nogal een uitdaging. Maar hij kan het met gemak aan. Ondanks dat hij zakloos is zuigt hij alles met gemak op. De opvangbak is transparant en daardoor zie je al het vuil, sommige mensen kunnen dit vervelend vinden maar persoonlijk vind ik het erbij horen. Ik mis wel wat opzetstukken, al denk ik dat je deze er wel los bij kan kopen. Niet heel onbelangrijk is dat hij makkelijk te legen is en je hem makkelijk kunt schoonmaken. Ook is hij een stuk stiller dan onze dyson steelstofzuiger waardoor ik toch liever deze pak. Aanrader dus.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Snoer rolt soms niet goed op
  • Mis opzetstukken

Bartje1965 24-12-2021

De stille kracht van AEG

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Dit is onze tweede AEG stofzuiger met cycloontechniek. De eerste is dik 13 jaar meegegaan staat en we hebben weer voor AEG gekozen omdat de stofzuiger prima beviel.

Ook deze nieuwe stelt niet teleur en we zijn zeer tevreden met deze stofzuiger. Uitpakken en installeren is een eitje, de kind kan de was doen. De stofzuiger wordt zeer compleet geleverd met twee borstels, een speciaal voor parketvloeren. Verder zit er een lange dunne plintenzuiger bij en een drie in een mondstuk. De stofzuiger heeft een metalen verstelbare stang en heel lang snoer. Bovendien is de stofzuiger licht van gewicht en is de zuigkracht heel erg goed. Ik vind dat de stofzuiger weinig lawaai maakt zeker in vergelijking met onze vorige stofzuiger die ook een cycloon techniek gehad. Het legen van de stofbak gaat heel makkelijk en is gedaan in een wip. Het oprollen van het snoer is bij sommige stofzuigers nog wel eens een dingetje maar bij deze stofzuiger is dat dik voor elkaar. Een ander voordeel van deze stofzuiger is dat hij goed went waar is door de grote wielen en toch stabiel is. Het enige verbeterpunt dat ik tot nu toe kan noemen is dat de borstel aan de smalle kant is waardoor je meer bewegingen moet maken om de vloer te stofzuigen. Maar elk nadeel zit een voordeel want nu kun je ook in de wat smallere delen tussen meubels komen.

Kortom ik raad deze stofzuiger zeer zeker aan en heb een prima aankoop gedaan.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig
  • Lang snoer
  • Lange slang en zuigstang

Minpunten

• Relatief smalle zuigborstel

Mariechan 24-12-2021

Krachtige zuigkracht en lang snoer!

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Sinds een aantal jaar gebruik ik een steelstofzuiger, dit is hartstikke handig maar ik ben op zoek naar een stofzuiger met zak die ik ook kan gebruiken. Sinds twee weken heb ik deze AEG stofzuiger thuis en graag schrijf ik een review om jullie er meer over te vertellen!

De stofzuiger wordt met verschillende accessoires geleverd, een duidelijke handleiding en de stofzuiger heb je binnen enkele minuten geïnstalleerd. Nadat de stofzuiger 'gebruiksklaar' was, ben ik direct mijn woning gaan stofzuigen.

Deze stofzuiger heeft een enorme zuigkracht en hij is erg stil. Je kan de verschillende accessoires erop zetten voor bijvoorbeeld het schoonmaken van je meubels etc. Dit vind ik ook erg handig. Elke dag stofzuig ik normaliter met de steelstofzuiger, maar ik schrok er wel van wat er in de bak zat van deze stofzuiger. Hij zat behoorlijk vol en dit had ik niet helemaal verwacht aangezien ik elke dag stofzuig. Hierdoor zie je wel, dat de zuigkracht goed is en dat hij alles mee neemt!

Wat ook fijn is aan deze stofzuiger, is dat hij een erg lange snoer heeft zodat je niet hoeft te verwisselen van stopcontact. Maar dit heeft natuurlijk ook te maken met de grote van je woning :-). Bij mij kon ik de gehele beneden verdieping in één keer schoonmaken.

Omdat het een stofzuiger zonder stofzak is, kan je hem makkelijk legen zodat je altijd een lege bak hebt als je weer gaat stofzuigen.

Ik zou deze stofzuiger zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Krachtig

Minpunten

• Geen bergruimte voor accessoires

Jasper 24-12-2021

Lekker stil

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Fantastisch apparaat. De zuigkracht is echt geweldig. De hulpstukken die je er bij krijgt zijn ook erg handig. Wat wel minder is is dat het snoer niet zo goed oprolt. Dat had ik bij mijn Miele ook en ik vond dat dus super irritant. Daarna een Dyson gekocht en nooit problemen mee gehad. Ik ben benieuwd hoe lang het hier dus goed mee blijft gaan want hij hapert nu soms al… verder ben ik er zeer tevreden over en heeft deze stofzuiger mooie grote wielen die gemakkelijk volgen. Het legen is ook erg handig. Alle filters kun je wassen dus niet steeds een dure aanschaf. Alles bij elkaar zou ik deze stofzuiger zeker aanraden. Degelijk gebouwd en kwalitatief dus zeker wel hoogwaardig. De knoppen om aan uit te zetten als ook om de snoer mee op te rollen zien er solide uit. Ook is de stofzuiger erg stil.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Rol mechanisme snoer

meldabass@hotmail.com 23-12-2021

Top product

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Top product , weegt niks en handig in gebruik. Zuigt alles goed sterk op en is handig schoon te maken. Dacht eerst dat dat erg moeilijk zal zijn maar het valt reuze mee! Ook vind ik de model en kleuren erg mooi en passen bij een stofzuiger. Prijs is wel te hoog zou het niet zo snel aanschaffen!

Pluspunten

• heel licht
  • mooie kleuren

Minpunten

• te duur

Liekege 21-12-2021

fijne alleskunner

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

ik vind dit echt een topper!
Ik was een steelstofzuiger van een duur merk gewend, die was naar mijn mening niet krachtig genoeg.
Ik ben met deze zo blij, wat een enorm fijne stofzuiger. Ik ben ook helemaal fan van het opzet stuk met flexibele mond, perfect voor de verwarming.
De opvang bak is groot genoeg, erg fijn om geen vieze muffe zak meer te ruiken.
Genoeg accesoires erbij. En een lange snoer. grote wielen waardoor de stofzuiger stabiel is.
Ik kan niet anders zeggen, want een goede stofzuiger is dit.

Madelief 20-12-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

De stofzuiger zuig vuil goed op en is krachtig. Van verschillende vloeroppervlakken (tegels, tapijt, laminaat en hout) wordt het vuil gemakkelijk verwijderd. De stofzuiger is licht, zodat het tillen naar een andere verdieping gemakkelijk is. Het nadeel is wel dat hij, wanneer je te snel zwenkt, het apparaat heel soms omvalt op de zijkant. Het is ideaal dat er een lang snoer van 9 meter aanwezig is, zodat je de stekker niet vaak hoeft te verwisselen binnenshuis. We zijn erg tevreden met de algehele prestaties van de stofzuiger en de verschillende hulpstukken. Verrassend was met name het hulpstuk waarmee de ruimte achter de verwarmingen goed gereinigd kan worden. Ik had nog geen ervaring met een zakloze stofzuiger, maar dit bevalt erg goed. Het legen van de bak hoeft slechts na 3-4 zuigbeurten.

Pluspunten

• Krachtig
  • Fijne hulpstukken
  • Licht

Minpunten

• Iets te hard geluid
  • Valt soms om

Marina 26-11-2021

Krachtpatser

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Wij hebben deze stofzuiger ontvangen om te testen. En wij zijn enorm tevreden over de stofzuiger.
De stofzuiger is echt een krachtpatser als het gaat om de zuigkracht! De stofzuiger heeft een lange stang wat makkelijker stofzuigt en waarschijnlijk dus ook voor lange mensen. De stofzuiger rijdt soepel en de slang is makkelijk vast te maken in horizontale en verticale stand. Wij zijn sowieso al fan van het stofzuigen zonder zak; hup bak legen, doekje erdoorheen en hup weer in de stofzuiger.
Het enige nadeel vinden wij dat het wel het redelijk veel geluid maakt. En wij zouden, net zoals bij onze huidige stofzuiger, de zuigmond voor bijvoorbeeld de vensterbank geïntegreerd willen hebben in de stang. Nu moet je deze er los op zetten.

Pluspunten

• Zakloos
  • Veel zuigkracht

Minpunten

• Geluid
  • Zuigmond geïntegreerd willen hebben

S.Toffezuiger 25-11-2021

Mooie krachtige zaklopen srofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Deze stofzuiger is een blijvertje. We hebben hem mogen testen en zijn heel erg enthousiast. Deze gaat dan ook echt niet meer retour. Stofzakloos stofzuigen is echt een meerwaarde voor ons. Het reservoir is voor ons gebruik groot genoeg en in een handomdraai leeggemaakt en schoongemaakt. Het lange snoer is ook een uitkomst en behoeft in tegenstelling tot onze vorige stofzuiger maar 1 keer insteken voor het hele appartement. Er zitten handige accessoires bij voor smalle ruimtes, plafond en bankstellen. Hij rijdt soepel op alle oppervlakken. De zuigkracht is groot en werkt perfect op tegels, tapijt en laminaat. Het enige minpuntje is dat het automatisch terugtrokken van het snoer soms hapert bij het laatste stukje. Voor ons dus een absolute aanwinst en aanrader.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigkracht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Snoer hapert soms bij het inrollen

MarcN 25-11-2021

Ruime voldoende

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Mooie stofzuiger om te zien. Nu een ruime twee weken in mijn bezit om te testen.
Pluspunten van deze stofzuiger: De snoer is erg lang, langer dan standaard. Hierdoor kan je vanuit een centraal punt de gehele verdieping zuigen (100m2). Bak is makkelijk om los te halen en legen. Wieltjes laten geen strepen e.a. achter.
Mindere puntjes; geen gebruiksaanwijzing; welke borstel bij welke vloer? Stofzuiger valt vaak om tijdens het zuigen wanneer deze achter mij aankomt. Regelmatig blijven er stukjes liggen (ligt dit aan de borstel of aan de zuigkracht?). Snoer rolt niet goed op, maar meerdere pogingen nodig. Vastzetten van de stang/ mondjes verwisselen gaat minder soepel dan bij mijn ruim tien jaar oude Miele, zou toch niet moeten kunnen.

Al met al een prima stofzuiger, maar er zijn zeker betere op de markt.

Pluspunten

• makkelijk legen van afval

Minpunten

• geen gebruiksaanwijzing erbij
  • wisselen opzetstukjes gaat moeizaam

Patricia 21-11-2021

Bevalt goed! Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Wat een krachtige stofzuiger. Ik had altijd in mijn hoofd dat zakloze stofzuigers niet zo goed zijn en lang niet zo'n goede zuigkracht hebben. Nou ik ben overtuigd! Ze hebben zeker wel kracht en ideaal want je vergeet de stofzuigerzakken altijd bij de winkel tenminste ik wel. Het snoer is mooi lang waardoor je bijna alles kan doen in 1 stopcontact. Ook de verschillende opzetborsteld zijn ideaal waardoor je altijd de perfecte borstel hebt voor jouw vloer. De tank is ook makkelijk te legen zonder vieze handen te krijgen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Harde zuigkracht
  • Goede borstels
  • Opslag voor rommel makkelijk te legen

Minpunten

• Snoer rolt niet in 1keer soepel in

Buurmeisje 19-11-2021

Krachtige stofzuiger, makkelijk te legen

Geschreven voor: AEG AL61C3DB

Omdat onze vorige stofzuiger (ook zakloos) maar heel matig zuigt, waren we erg sceptisch over het zakloze concept. Dit apparaat 'zuigt' echter alle vooroordelen weg: hij zuigt erg nauwkeurig en krachtig en hij is makkelijk te legen en schoon te maken. Enige nadeel dat we tot nu toe hebben ontdekt is dat de klep met filter aan de onderkant snel open springt, waardoor het klepje over de grond schuurt tijdens het zuigen. Voor de rest zijn we supertevreden over de zuigkracht op zowel tapijt als op gladde opvlakken; zeker een aanrader! Ook is hij makkelijk te legen en te reinigen. Kers op de taart: hij ziet er ook nog eens gelikt uit!

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk te legen
  • Mooi uiterlijk
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Klepje aan de onderkant schiet snel open